Zapuščena ogrlica ali Niina zgodba

Tema: denar in družba 

Eli in Nia sta bili polsestri. Nia je bila revnejša in zelo delavna, Eli pa nikoli ni bilo treba delati, saj je bil njen oče zelo bogat. Ko ga je nekega dne nepričakovano zadela kap, se je njena mati, Monika,

poročila z Niinim očetom, Simonom. Nia je bila takrat še malčica in Monika se je zavezala, da bo z njo ravnala kot z lastno hčerko. Ko sta Eli in Nia študirali v tujini, sta prejeli žalostne novice. Doma se je zgodil požar, v katerem sta umrla oba njuna starša. Eli je odšla k notarju, ki ji je povedal, da sta starša v oporoki vse svoje premoženje zapustila njima, njuna mati pa je Nii podarila še ogrlico, ki je nikoli ni snela.  Eli je zaradi tega preganjalo strašno ljubosumje. Ni mogla verjeti, da bi njena mati za dedinjo izbrala Nio namesto nje, svoje lastne hčere. Tako je pobrala ves denar in ogrlico, Nii pa rekla, da sta vse imetje, ki je v bistvu bilo last njune matere, zapustila Eli, saj je ona Monikina krvna sorodnica. Po tem je z Nio prekinila vse stike in začela potovati po svetu. 
Leta so minila in Nia je bila v življenju precej uspešna. Začela je s slabše plačanimi deli in počasi je napredovala. Medtem je Eli uživala v življenju, potovala je, denar pa zapravljala za alkohol in drage hotele. Ko ji je naposled denarja začelo zmanjkovati, si je odšla poiskat službo. Naletela je na oglas v časopisu za delo bankirja v ustanovi, kjer je delala tudi Nia. Na intervju je prišla v lepih, dragih oblačilih, zato se je delodajalcu zdelo, da ji lahko zaupa delo z denarjem, kljub temu da je brez izkušenj. Mesec kasneje je Eli dobila svojo prvo plačo. Ko je ugotovila, da je to veliko manj, kot si je predstavljala, je vsa jezna odšla iz službe. Na poti je srečala Nio, ki je ravno izstopala iz svojega novega avta. “Kako si si s tako plačo lahko privoščila nov avto?” jo je vprašala vsa osupla. Nia ji razloži, da je mesece varčevala in danes je končno napočil dan, da si kupi nov avto. Eli se ob tem še bolj razjezi, saj ne more verjeti, da ima Nia nekaj, česar si ona ne more privoščiti. Obupana pohiti v zastavljalnico, in delavcu v roke pomoli mamino zapestnico: »Prepričana sem, da je vredna mastne denarce! Morda tudi dovolj za novi avto!« Delavec jo pogleda izpod očal in prhne: »O novem avtu lahko kar sanjate. Tole je ponaredek. Še dišave za avto vam ne dam zanjo!« S temi besedami ogrlico po pultu podrsa nazaj proti Eli. Ta medtem vsa osupla zaradi besed, ki jih je pravkar slišala, zapusti zastavljalnico, pred vrati pa opazi Nio, ki se v senci naslanja ob steno pri vratih in se ji smeji. 
»Ko sva slišali, da sta starša umrla, sem takoj prihitela v državo. Pri notarju sem bila kakšen teden pred teboj, a se mi je zdelo bolje, da greva tja še enkrat skupaj. Teden kasneje sem dobila klic iz pisarne, da si ti pobrala ves denar in ogrlico, rekoč, da sva se tako zmenili«. Eli osramočeno pogleda v tla. Nia se za to ne zmeni in nadaljuje: »Za denar mi ni bilo mar. A vsa ta leta sem pogrešala tole ogrlico. Mama je želela, da jo imam jaz, saj je vedela, da imava drugačne vrednote. Tebi bi jo dala, če bi bila narejena iz diamantov. Meni jo je dala kot spomin, kot nekaj, kar me bo nasmejalo v težkih trenutkih«. Eli se ob tem zasolzijo oči. Šele sestrina razlaga ji je odprla oči, da je lahko videla, kakšno napako je storila. Ko pa je Nii želela vrniti ogrlico, pa je ta smeje rekla: »Vidiš ta obesek? Sonce in luna. Vedno sta se mi zdela nekako takšna kot ti in jaz. Popolnoma različna med seboj, a vseeno oba sijeta.«. Nato je ogrlico močno vrgla ob tla, in obesek je razpadel na dva kosa; na sonce in na luno. Tako je Eli vzela luno in Nia sonce. 

EG 

                                                                              
 

(Nia in Eli po koncu zgodbe) 


 
(obesek
iz neke španske serije, ki sem si ga predstavljala kot Monikin obesek)                                                 

 

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Sila spomina

Vpliv denarja na prijateljstvo

Vojna